Voorwaarden voor een goede les
- Pedagogisch klimaat
- Effectief benutten van onderwijstijd
- Doelmatig klassenmanagement
- Symbolen van uitgestelde aandacht
Tweejarig traject ‘Expliciete Directe Instructie’
- Onze trots: twee EDI-ambassadeurs
- Professionalisering: voorbereiding literatuur & Kahoot!, individueel en gezamenlijk;
- Professionalisering: algemeen, formulering lesdoel, (directe) instructie, verwachtingen, vaststelling kijkwijzer;
- Professionalisering: conferentie
- Leren van en met elkaar: lesvoorbereiding schoolbreed middels parallelgroepen
- Lesobservaties directie, externe & kwaliteitscoördinator (groep 3 t/m 8) middels gestandaardiseerd kijkwijzer;
- Individuele nagesprekken en algemene terugkoppeling (middels schooloverzicht en verslagen);
Tweejarig traject ‘Coöperatieve Werkvormen’
- Gestandaardiseerde kijkwijzer;
- Selectie, afstemming benaming & integratie coöperatieve werkvormen in didactisch model;
- Twee professionaliseringsbijeenkomsten in relatie tot vakinhoud Spelling;
- Congruentie in onze eigen bijeenkomsten;
Tweejarig traject ‘Differentiëren is te leren’
- Afstemming differentiatie ‘leertijd’, ‘instructie’ en aanbod
Piramide van lesbezoek
- coaching;
- begeleiding;
- beoordeling;
Doorgaande lijn leeromgeving
- Groepsindeling en zitrichting;
- Symbolen van uitgestelde aandacht;
- Vorm (hoekaanduiding) en inhoud;
Aanbod
- Weekplanning via weektaak.com