Meten = Weten
1. In-, door-, en uitstroom
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…
2. Kenmerken leerlingenpopulatie
Het zijn niet de sterkte soorten die overleven en ook niet de meest intelligente. Het is het soort dat het beste reageert op veranderingen.
3. Tussenresultaten
Wat het brein kan bedenken, kan ook worden bereikt.
4. Eindresultaten
Grootse resultaten worden behaald door grootse ambities.
5. Adviezen en plaatsing
De expert in iets, was ooit een beginner.
6. Burgerschap
Wie Socrates vroeg, tot welke nationaliteit hij behoorde, kreeg niet ten antwoord: `Ik ben een Athener’, maar: `Ik ben een burger der wereld.’
7. Veiligheid
Veiligheid bereikt men niet door muren te bouwen, maar door deuren te openen.
8. Kwaliteitszorg
Kwaliteit is geen daad, het is een gewoonte.
9. Inspectie van het Onderwijs
Controle is de bron van strategische kracht