Onderwijsproces en Onderwijsresultaten

Voorwaarden voor een goede les

  • Pedagogisch klimaat
  • Effectief benutten van onderwijstijd
  • Doelmatig klassenmanagement
  • Symbolen van uitgestelde aandacht

Tweejarig traject ‘Expliciete Directe Instructie’

  • Onze trots: twee EDI-ambassadeurs
  • Professionalisering: voorbereiding literatuur & Kahoot!, individueel en gezamenlijk;
  • Professionalisering: algemeen, formulering lesdoel, (directe) instructie, verwachtingen, vaststelling kijkwijzer;
  • Professionalisering: conferentie
  • Leren van en met elkaar: lesvoorbereiding schoolbreed middels parallelgroepen
  • Lesobservaties directie, externe & kwaliteitscoördinator (groep 3 t/m 8) middels gestandaardiseerd kijkwijzer;
  • Individuele nagesprekken en algemene terugkoppeling (middels schooloverzicht en verslagen);

Tweejarig traject ‘Coöperatieve Werkvormen’

  • Gestandaardiseerde kijkwijzer;
  • Selectie, afstemming benaming & integratie coöperatieve werkvormen in didactisch model;
  • Twee professionaliseringsbijeenkomsten in relatie tot vakinhoud Spelling;
  • Congruentie in onze eigen bijeenkomsten;

Tweejarig traject ‘Differentiëren is te leren’

  • Afstemming differentiatie ‘leertijd’, ‘instructie’ en aanbod

Piramide van lesbezoek

  • coaching;
  • begeleiding;
  • beoordeling;

Doorgaande lijn leeromgeving

  • Groepsindeling en zitrichting;
  • Symbolen van uitgestelde aandacht;
  • Vorm (hoekaanduiding) en inhoud;

Aanbod

  • Weekplanning via weektaak.com